Friday 20 November 2015

Sudut Rindu Awak 200%




Sibuknya sepanjang minggu akhir persekolahan ni. Macam-macam happening dan kadang-kadang sampai pening. Anak-anak sibuk dengan suka duka keputusan peperiksaan..UPSR, UPSRA..semakan PT3..yang nak naik kelas..hantar buku..dapat buku baru..jamuan pagi petang huhh..kadang-kadang terlupa hari ni jamuan siapa kena bawa apa..

Di saat ini juga rindukan anak-anak yang jauh nun di perantauan,  kecil-kecil lagi merantau ke negeri orang untuk menuntut ilmu. Hebat perjuangan itu. Sekuat semangat di dada mereka..mama di sini menghitung hari bila dapat berkumpul kembali dengan semua anak mama..bak kata orang rindu awak 200%..maybe lebih kut..

Bagaimana mengubat rindu..modul biasa ..emm bila rindu kurenung gambar mu, kesebut namamu nak cal tak boleh.. kena tunggu hujung minggu..nak melawat tak dapatlah selalu ..jauh....Untuk itu  di satu sudut di rumah dan juga di pejabat  wujudlah satu rindu atau sudut sentimental..bila rindu bertandang ada satu sudut untuk melayan perasaan..mungkin hanya koleksi gambar insan-insan tersayang..ataupun koleksi kad dan hadiah yang kita terima daripada mereka..mereka juga tentu rasa dekat di hati kita..


                                       

No comments:

Post a Comment