Friday 13 November 2015

Cerita Blind 1

Kusangka panas hingga ke petang..rupanya hari ini pagi-pagi lagi dah hujan..hujan rahmat hari jumaat.

Bermakna kini telah kembalinya musim hujan dan perginya sang jerebu yang bersusah payah ydatang dari jauh tu,..Alhamdulillah doa2 kita telah dimakbulkan Allah SWT. Selamat dari bencana..anak2 kembali bersekolah dengan aman.. cikgu-cikgu sibuk melaksanakan berbagai program yang telah tergendala dek cuti jerebu.

Sebagai negara bermonsun tropika kita memang telah bersedia dengan fenomena hujan dan panas sepanjang tahun. Tambah-tambah di bandaraya Kuala Lumpur ni..rumah semuanya kategori meninggi ..susah sangat nak nampak rumah baru yang melebar. Kot yang yang ada pun di kawasan terdekat ni rumah -rumah kedutaan dan para diplomat. Jadi kalau rumah yang meninggi tu memang mendapat sinar sang suria yang banyak sangat. Sebab tu lah mereka pasang bidai kayu yang heavy duty tu utk menahan panas dan hujan sepanjang tahun..




Memang dicadangkan pakai bidai kayu supaya tahan lebih lama..sekurang2 nya 5 tahun. Kalau kita beli bidai buluh lazim nya jangka hayat hidupnya tak le lama sangat..sebab kan resam si buluh suka melentur.. 
Emm cuba kita tengok gambar bidai rumah customer Azfa di sebuah negeri jiran terdekat (hehehe)..kategori rumah melebar..





Ada idea baru..nak pasang blind ke? Survey2 lah ye..kami boleh membantu anda..

3 comments:

  1. Sekolah saya bercadang untuk membeli bidai untuk melindungi pancaran matahari di dewan sekolah. Di mana saya boleh dapatkan bidai ini dan kos bagi 1 bim 10x10 kaki.

    ReplyDelete
  2. Sekolah saya bercadang untuk membeli bidai untuk melindungi pancaran matahari di dewan sekolah. Di mana saya boleh dapatkan bidai ini dan kos bagi 1 bim 10x10 kaki.

    ReplyDelete
  3. Wasup saya 0133978971
    terima kasih

    ReplyDelete