Tuesday 1 December 2015

Roller Blind Penyeri Kamar Mandi

Resam setiap kamar mandi ialah berkeadaan lembab dan basah. Kalau mandi wap pun tentu basah juga kan. Kamar mandi atau bilik air di rumah-rumah moden ni selalunya bercermin atau bertingkap pula. Lainlah di kampung, contohnya rumah Azfa dulu memang tak bertingkap malahan bilik air kami tak berbumbung pun, "open air" lah konon..hehe. Kalau malam boleh mengira bintang di langit..tu pun kalau tak hujan..kalau hujan masuk bilik air pakai payunglah jawapnya..

Hari ni kita nak share tentang penggunaan "roller blind" sebagai penghias tingkap bilik air dan kamar mandi. Takkan nak guna langsir kan. Basah kering, basah kering cepatlah reput dan bertahi lalat..jadi solusinya gunalah roller blind..cantik..tahan lasak..tak serap air..boleh lap ..dan sebagainya lah..

Cantikkan! Siap berscallop lagi..


Malam kita roll down..siang kita roll up

Tuan rumah (cik Aina) memilih warna biru dengan corak titisan air ..sesuai sangatlah kan.Dinding putih telah menaikkan lagi seri blind tersebut..

Blind untuk tingkap sebelah tab mandi

Blind di sebelah tab mandi ini simple dan tanpa scallop. Kedudukan tingkap di hujung tab tersebut adalah rekabentuk asal banglo lama ini. Jadi blind jugalah penyelesaiannya.

Ada banyak pilihan corak yang cantik dan menarik dari beberapa koleksi blind yang kami ada. Berkunjunglah ke pejabat kami !






No comments:

Post a Comment